Sunday, March 15, 2009

hari ini hari aku.


weh2 kamu2..
arini aku blaja satu bnda baru.
iaitu "hari ini hari aku"
hah kenapa aku ckp cmtu.

sebab camni.
utk berfikiran positif dan inovatif (ayat cam babi)
kita kena fkir yg hari ini hari gembira kita.
hari ni juga hari utk kita.
dan dlm beberapa kes kita perlu sgt utk menganggap hari ini adalah hari terakhir kita.
so... kita enjoy! (dah mcm puteri)

maksudnya lagi kat sini,
bila kita fikir yg hari ini adalah hari terakhir kita,
kita akan dan perlu dan akan dan perlu selesaikan semuanya hari ini.
kita slesaikan smua tugasan hari ini.
kita hiburkan hati kita hari ini.
kita buat semua org gembira hari ini.
bila semua nih kita dah selesaikan,
bermakna esok xkan ada tugasan yg perlu kita selesaikan semalam.
(hah baca ayat nih 4 kali baru paham)
bila ini berlaku, kita cuma perlu bersedia utk jalani hari seterusnya dgn syarat
"hari ini hari aku".

jgn kenangkan hari semalam.
sebab semalam sudah berlalu.
kita jgn fikirkan hari esok.
sebab esok bagaikan tiada.

so dalam masa yg sama kita akan menggembirakan hari kita.
juga hari ini kita akan capai apa yg kita perlu dan mahukan.
sebab tuh aku kata, "hari ini hari aku".


ps : hari ini aku berjaya bangun solat subuh.

2 comments:

sHarpEx said...

aku suke poat yg neyh..bgus la..
bole dipraktikkan.. sume keje settle ari neyh..mcm xde ari esk..so..meh kita stadi..huhu..

Anonymous said...

hari ini hari aku....
(ayat cam babi gakk)


hek hek
:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...