Friday, May 22, 2009

Topex Ke Melaka Untuk 5 Hari


Salam Jumaat akak-akak, abang-abang, adik-adik, makcik-makcik, pakcik-pakcik sekalian. Berbilang kategori ada. Haha.

Hari ni hari Jumaat. Sebab tu bagi "salam jumaat'. Heee. Dan hari ni aku nak kena pi Melaka coz terlibat dengan program bawah URUSETIA PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA (UPSM). Program jati diri. Maklummlah aku ni tak cukup kuat jati dirinya.

Sejak aku join UPSM ni macam-macam aku dapat. Dari sebengong-bengong perkara hingga sebijak-bijak kelakuan. Susah nak dapat benda-benda camni. Seronok. Tapi adat la kadang-kadang ada jugak perkara yang kita tak suka.

Yang paling best bagi aku sekarang dalam UPSM ni adalah pasal peserta-pesertanya. Memang sempoi habis. Tanggapan awal aku pun dah berubah kat diorang ni. Diorang sangat baik (nangis terharu jap). Wahaha. Sebab dalam UPSM ni kitorang dah dilatih seperti adik beradik. Tak sangka aku dapat kawan dengan diorang ni.

Ada macam-macam gaya. Ada macam-macam perangai. Ada macam-macam peribadi. Tapi semua ok. Semua senang bagi aku. Takde masalah setakat ni. Awal-awal dulu memang tak biasa. Sekarang makin banyak dah tau pasal diorang. Nama penuh, Anak ke berapa, Saiz kasut, dan yang paling tak tahan sampai ke jenis ubat gigi yang diguna pun kita tahu. Waaaa hebat kan kami? Miahahahaha..

Jap lagi lepas Solat Jumaat bergerak la kami ke sana. Ke mana? Ke Melaka la. Ke Air Keruh. Jati diri. Senior-senior tak habis-habis pesan suruh kami cekal dan tabah je sepanjang jati diri ni nanti. Bunyi macam menarik menakutkan. Huhu. Takpe aku cuba. Kalau tak tahan nanti aku nangis laju-laju.

Kalau ada budak-budak UPSM yang baca entri ni, aku nak cakap terima kasih sangat-sangat sebab korang memang best tahap gaban. Sempoi. Baik. Sampai aku naik segan. Huhu.

Ada yang tanya "Topex, kau nak kekal ke dalam UPSM ni?".. Aku tak tau nak kata camna. Insyaallah aku akan kekal. Tak janji. Mana la tau kot2 aku ada komitmen lain ke apa ke nanti mungkin aku kan keluar gak kan. Tapi tak mungkin aku keluar sebab korang. Kalau aku keluar sekalipun mungkin sebab komitmen/masalah lain ok.

Terima kasih sekali lagi.

Okeh pada yang datang jenguk blog aku ni terima kasih gak. Aku tak online la 5 hari lepas ni. Tinggal la komen. Aku suka. Ahahaa.

Jap lagi solat Jumaat nak mintak maaf ngan kawan lama aku. Mana la tau tak jumpa dah lepas ni =]




9 comments:

izansalleh® said...

topex,aku nak join gak ar cam niiiii...
tapi bukan sbb diorg,sbb nak g lawatan free ke melaka..
hahahaha

Norsyakiela said...

wahhhh,jangan lupe bawakblk sourvenir,hehehe

Anonymous said...

patut la tengok bilik upsm kosong bilik aku kat sebelah tu boleh melalak...hahahahahahaha

Mrs Nurul said...

lepas ni ko balik, jd org yang penuh jati diri. cemerlang, gemilang, tran tang tang!

xuen adyla said...

nak ikut nak ikut nak ikut

Kapten Luffy said...

eh

air keruh x best... sebab airnya keruh

geeds said...

have fun and enjoy the vacation!
:)

kojah said...

souvenir dr melaka satuuu...=P

Anonymous said...

hahah,,lawak r bace ko pye blog,,,
susah senang togather-gather,,,
tringat nangis same2,,,huhu,,,
hahahah,,,heheheh,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...