Thursday, July 9, 2009

Tenggiling Ku Sayang


Aritu (dah lama dah) masa aku balik rumah..

Mak aku kata.
"Mandikanlah tenggiling kau tuh.
Kasihan dia tak mandi.
Dah berbau"

Kakak aku kata.
"Ntah la dia ni, diri sendiri pandai pulak mandikan.
Si tenggiling tu langsung tak diendahkan"

Abang aku kata.
"Betul tu.
Kotor la tenggiling kau.
Comot sana sini"

Adik aku kata.
"Kalau taknak bagi je la kat aku"

Aku kata.
"Yelah tengoklah nanti senang-senang orang mandikanlah si tenggiling tu"

Tapi sampai harini tenggiling tetap tak dimandikan.
Tadi baru aku perasan yang tenggiling memang dah hodoh benar gayanya.
Berselut di sana sini.
Tahi burung pun ada.
Kasihan tenggiling.

Monolog:

Takpe esok aku bersihkan kau ya tengiling.
Tapi esok aku ada kelas kot.

Jumaat la boley?
Ala Jumaat kena gi Solat Jumaat la.

Sabtu la.
Sabtu aku nak tido nak bangun lewat.

So Ahad?
Ahad aku nak bangun lagi lewat dari hari Sabtu.

Habis tu? Isnin Selasa Rabu?
Isnin aku ada kelas. Selasa pun aku ada kelas. Kalau Rabu aku takde kelas.

Ok hari Rabu ke?
Ish.. Tak Boleh.. Tak Boleh.. Hari Rabu aku malas.



Kenangan bersama tenggiling di Sungai Gabai



Agaknya bila la tenggiling dapat mandi?

16 comments:

mamma mia! said...

haha!! mengong. bini sndri pun xnk mndikn ke??
romantik tau mndikan bini. wakaka
aku x tau la plk tenggiling mndi. ha3

shandye. said...

oh.
kalau posing atas skuter mmg kena teleng abes2an camtu eh?

Monkey D Luffy said...

kasihan jd tenggiling ko

luvida said...

siram je ngn air pe susah..huuu

:: Miss Jajai :: said...

hahahaha.....moto akak skali ek topex...jgn lupa tau..ekeke..moto tu pon dah huduh bebenor dah...hik3...=D

miss izan said...

barsih je topex ;P
agak2 bau cam ko tak tenggiling tuh???
miahahahaha

T.O.P.E.X said...

@4565968584470670741.0
tu la pasi.
ni tenggiling gedix la. nak juga aku mandikan.

T.O.P.E.X said...

@4478185456861940868.0
xyah teleng pon xpe sebenarnye.
just tonggeng2 lagi nice.
btw, itu bkn skuter. :P

T.O.P.E.X said...

@1248097132722017091.0
siram ngan air je x tanggal plak selut2 ngan tahi tahi manusia pada moto tu. haha :P

kene sabun2kan.
kene belai2..
hmm~ :P

shakinah said...

anta kat aku meh.
aku mandikan.
tapi dijangka 2020 belum tentu siap.
:)

shakinah said...

lupa.
lagi 1 komen.
disebabkan kau benci aku,
aku nak kutuk sikit gambar kau uh.
bajet comel laa posing senget senget pale??

HAHA

T.O.P.E.X said...

@7070464606702369742.0
mane ade.
bertuah kot =]

T.O.P.E.X said...

@9078685687362336026.0
xde la sama sgt bau aku ngan tenggiling tu.
ada setakat bau2 bacang je :P

T.O.P.E.X said...

@6904975741342894689.0
erkk?
moto akak?
mntak abg syawal la boley ? :D

geeds said...

jgn sampai tenggiling tuh merajuk buat hal suda.
die pown dew perasaan, cme x bley ckp.
die dew ngadu kt i aritu.
haha~

T.O.P.E.X said...

@4837352495020115328.0
aku lsg x mention pasal comel ye.
tapi tetiba kau sebut pasal comel.
dan jgn risau.
aku paham kenapa tetiba perkataan comel yg kau taipkan bila melihat gambarku.
ngeeee~
haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...