Saturday, October 30, 2010

Kepala bapak kau bersembur!


Oih kenapa tajuk entri macam tu? HAHA.

Sebenarnya terkenang-kenang zaman Jepun kecik-kecik dulu. Aku ni duduk Kg Kuala Pahang, Pekan, Pahang. Walaupun duduk Pahang tapi kawasan aku tu memang cakap style orang Ganu (Terengganu) ! So, kira malas dah nak terangkan kalau ada orang pelik kenapa aku boleh cakap Terenggau pekat-pekat. Haish.

Kepala bapak kau bersembur! Macam tu lah selalu kami kecik-kecik dulu maki orang. HAHA. Kelakar je. Gaduh-gaduh sikit "Kepala bapak kau bersembur!". Marah sikit "Kepala bapak kau bersembur!" HAHA. Sebenarnya bunyi dia "Pale Bapok Mu Sembor!" kalau ikut style orang Terengganu cakap.

Dulu kecik-kecik. Mana tahu apa. Maki ikut sedap je. HAHA. Sekarang bila dah besar ni, bila aku ingat balik. Oih, apa benda pulak kepala bapak kau bersembur ni? HAHA. Bunyi macam ganas tapi tak tau apa benda yang cuba disampaikan. Haish. Bersembur? Apa yang ganasnya sampai guna untuk maki? HAHA.

Mungkin Kepala bapak engkau (orang tu) sedang bersembur-sembur barangkali? HAHA.

Kepala.

Bapak!


Sembur!

Hasil dia KEPALA BAPAK BERSEMBUR?! HAHA

Nota kepala bapak bersembur: Jangan maki kepala bapak orang bersembur! Tak baik. HAHAHAHAHA *Bersembur-sembur aku gelak.

2 comments:

Azuan said...

oo..kat pahang pun ada cakap ganu jugak yea..baru tahu ni..huhu

Privacy_Resident said...

@Azuan
ada2. sesetengah tempat la :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...