Saturday, August 21, 2010

Facebook punya hal. Lagi?


Hish macam-macam cerita aku dengar pasal facebook ni. 

Ada sorang kawan aku ni, dia selalu cerita yang dia kecik hati pasal kawan dia yang sorang lagi ni. Ok kawan aku A. Kawan kepada kawan aku kita anggap B.

A cerita dia selalu post kat wall B ni. Tanya itu ini begitu begini. Hari tu sekali dia post kat wall B, B tak reply. So tak apa lagi maybe dia rasa B sibuk. Kali kedua, pun tak reply. Dia cool lagi. Masuk kali ke 3, 4, 5, 6 dan ke berapa puluh aku pun tak ambil tahu, B tetap tak reply. Sedangkan wallpost orang lain B reply je. Siap comment banyak-banyak lagi.

Nak dijadikan cerita, A pun kecik hati lah dengan B. Marah bukan kepalang. A pun tanya la B (melalui handphone) kenapa tak reply wallpost dia. B jawab dengan slumber kambing "Takut orang fikir macam-macam..." 

Oh.. Kesian A. Pemikiran B terlalu 'rasional'. Balas wallpost pun boleh "Orang fikir macam-macam.." Tapi bila orang lain punya wallpost B balas tu? Tak ada "Orang fikir macam-macam" pulak? Hish hish. Macam-macam hal lah!

Oh pasal A tu, dia ambik keputusan untuk remove B dari friendlist dia sebab dia nak jaga hati B takut 'Orang fikir macam-macam'. Lagi satu, A fikir mungkin B memang ada niat nak ignore/block/remove dia dari friendlist B. 

Dalam kes ni aku rasa B ni kelakar lah sebab dia boleh fikir macam tu sekali? Adakah B ini terlalu hot sampai takut 'Orang fikir macam-macam'? Wallahualam.

"Facebook helps you connect and share with the people in your life" Lepas ni tukar jadi "Facebook helps you connect and also make you feel like you are the hottest people in this world!"

Nota facebook: Macam-macam hal lah facebook ni. Kalau dah malas nak layan, janganlah tunggu-tunggu. Remove je! (Jahatnya aku!) :P


2 comments:

senandung semalam said...

sbb fb jd smpai cm ni...
apo nak dikata...

Lee Zha said...

erk? yg A kecik ht wt pe? lau da ada no B, msj hp kn sng? hahaha klakar la pulak..mcm bdk2..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...