Saturday, December 25, 2010

Gua jadi senyum sorang-sorang.


Ah dah tak tahu nak intro macam mana. Mula-mula tulis intro pendek rasa tak sedap. Pastu tambah lagi jadi panjang rasa bertambah tak sedap. Pastu padam. So ini je intro dia kali ini. Sedap?



Sekarang praktikal berjalan dengan sebaik-baik praktikal. Seronok juga berkawan dengan orang-orang lebih berumur dari kita. Rasanya aku dah mula berborak tentang perkara yang lebih matang. Tak banyak pun sedikit. Ah jadilah. Sikit-sikit lama-lama jadi banyak. Tak nak lah jadi bukit.


Praktikal takde masalah, yang ada masalah tesis. Aku pun tak berapa nak faham nak buat apa. Bab 1, 2 dan 3 aku rasa macam senang sampai boleh buat dengan kaki je. Bab 4 yang masalah. Nak analisis data pun tak berapa nak faham. Bukan aku sorang, tu budak-budak yang lagi empat orang tu pun macam dah biol je aku tengok. Tambahan pula aku praktikal sekarang, masa nak menghadap tesis macam terhad sikit. Ok aku tahu ini alasan. Apa boleh buat? Dah tak ada alasan lain. Tak ada masa tapi facebook on memanjang. Oh tak pernah off kot?


Balik kerja, rehat. Tidur. Bangun pukul 1 atau 2 pagi. Buat tesis. Ok tipu. Online. Tengok itu ini begitu begini. Tengok apa weh? HAHA. Gila tak baik buruk sangka! Nak kena luku otak tu?

Lepas tu merungut tesis tak siap. Tesis susah. Pandai.

Memang betul lah. Kadang-kadang dalam pengambaraan yang panjang ni, kita perlu singgah rehat. Singgah rehat pada waktu dan keadaan yang tepat. Kembara kehidupan macam kita ni, rehat yang paling tepat dah tentulah ibadat.

Luang masa. Kasi baik punya. Insyaallah.


Apa dia? Gambar tak ada kaitan? Memang.

# Steado dah berbadan dua. Korang akan dapat anak buah nanti! :)

8 comments:

Suehaily Mohd Jiwa said...

apasal gambar 3 tu ada acap weh??
kau sedara dia apa?haha
deactive fb weh!!!(yg bakal tak menjadi)

AfiQ said...

hoyeh2!! update jugak!! kini ak plak jadi senyum sorang2.. hahaha.. good luck with tesis.. hahahaha..

mizzbutterfly said...

upsm besh!! life like a one family :) ala..kenapa lokman keme tak de pic die??

♥CIK SHA♥ said...

manusia kan suka beralasan..hua hua hua..

HonEyBuNNy said...

lama xhupdate.....hahhahahha

M I A J A M A L U D D I N said...

ok what senyum sorg2.. hahhahaa!

Anonymous said...

Wow!

Maybe this is worth sharing that i found in this few posts below.[url=http://www.carcoverspal.com]Car Covers[/url]

Anonymous said...

Just popping in to say nice site.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...