Saturday, November 7, 2009

Kisah keropok lekor kawan.


Nafsu! Nafsu! Nafsu serakah menjadi-jadi nak update blog. Ape bagus sangat dah? Kalau kau bagus sangat kenapa tak pernah dapat anugerah dekan pun? (Ok ni kita panggil sakit jiwa. Meracau.)


Ni obat sakit jiwa.

Tajuk lucah? Adoi jangan lucah-lucah dalam blog ni takde yang lucah-lucah. Kan? Wahaha. KISAH KEROPOK LEKOR KAWAN ni kisah kawan aku...

Kawan aku ada kawan. Nama dia Ali. Satu hari tu Ali ni demam or tak sehat or kene selsema babi camtu la lebih kurang. Dah lupa. So nak dijadikan cerita kawan aku ni selalu la lepak bilik Ali ni. Kawan aku ni sayang gila kot kat Ali ni. Hoho.

So diorang pun borak punya borak punye borak. OK dah habis cerita. (Matilah kene bunuh lepas ni.)


Aiyak! Kene bunuh woo!..

OK tak habis lagi saje je nak cari pasal tadi. Hmmm borak punya borak sekali Ali cakap la yang dia teringin nak makan KEROPOK LEKOR panas-panas. Kawan aku ni wat tak tahu je ala-ala tak dengar dah pekak badak agaknya masa tu kejap.

Ali pun tak mengharap la dapat makan KEROPOK LEKOR panas-panas. Sian Ali. Dah la kena selsema babi, nak makan KEROPOK LEKOR pun tak dapat.

Diorang sambung borak lagi. Borak borak borak borak. dah takde kerja sangat ke asyik borak je? Haha. Last sekali kawan aku ni cakap nak balik (Tetap takde respon pasal keropok lekor panas yang Ali nak tu). Ali pun pasrah walaupun parah. (Drama sewel terbaru)

Kawan aku pun blah. Wat dekk je kat si Ali ni. Wahaha padan muka Ali kan? Sape suroh lucah sangat mintak KEROPOK LEKOR panas-panas (Alamak aku lak lucah).

Selang beberapa tahun (Ok tipu lagi). Selang beberapa minit lepas tu. Kawan aku ni datang balik bilik Ali. Adoi apsal ni? Nak bagi KEROPOK LEKOR panas ke? Jangan!!

Tapi nasi dah jadi bubur. Memang kawan aku ni bagi KEROPOK LEKOR panas kat Ali. Adoi la..

KEROPOK LEKOR tu dia beli kat gerai kat kafe. Sanggup kau dia tunggu makcik keropok tu masak yang baru. Ye la kan, Ali nak KEROPOK LEKOR panas-panas. Yang sejuk tak layan. Haish nasib baik la Ali sakit kalau tidak malas dah kawan aku tu layan (agaknye la).


Haaa! Meh sini meh makcik nak gentel keropok jap. Ko tolong goreng keropok tu!

Tulah kan. Nampak sangat dalam cerita ni, kawan aku ni sayang sangat kat Ali ni. Sebab tu orang cakap, kasih sayang kadang tak lafaz pun boleh nampak boleh rasa boleh tahu.

Lagi satu dalam cerita ni, kita boleh lihat persepsi orang adalah berlainan. Sangat-sangat berlainan. Wahaha. Ok sekian sahaja merepek kali ini. Renung-renungkan, selamat merepek.. ;)


Nak keropok?

Nota keropok lekor panas : Hmmm rasa nak makan mcD la. (Agak-agak kawan aku ni gi beli tak?!) Wahaha!

9 comments:

maya.sumaiyah said...

nak mcD ea..
mlm ni kua g mcD ko blanje kitrg...
smlm duit da abes mkn mcD...

miss izan said...

dop pahang!
mepek sakang mung ni skg topex...

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

kat mcd pun dah ada kepok lekoq goweng tepung Lor....

joegrimjow said...

ahaa
dlu pernah buat
buat 3 minit
sbb nak amek gambar
;)

opahcute('',) said...

haiyoo...nk mcd aje...

sYiEra said...

testing2...
eh bleh ke x nih...
topek2..msti byk makan kerepek nih
ke makan kropok panas2..
sbb tu byk merepek..
haha..eh de kaitan ke??

LuVidA^^ said...

kopok leko ganu besh.
=p

opahcute('',) said...

ⓚⓔⓡⓞⓟⓞⓚ ⓛⓔⓚⓞⓡ ⓖⓐⓝⓤ ⓜⓔⓜⓐⓝⓖ ⓢⓔⓓⓐⓟ...ⓝⓨⓤⓜ②
ⓣⓞⓟⓔⓧ ⓜⓔⓜⓐⓝⓖ ⓢⓤⓚⓔ ⓜⓔⓡⓔⓟⓔⓚ-ⓡⓔⓟⓔⓚ

geeds said...

jom McD!
i belanja u bayar~
:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...