Wednesday, January 13, 2010

Tak payah hormat mak ayah?


Mari-mari goreng pun sedap!! (awal entri memang aku tak reti nak cakap apa)

Oklah kalian. Assalamualaikum. Bye. Oh oh! Haha apa aku ni? (Jap, tengah betulkan otak. Senget rupanya!)

Kali ni nak bagi nasihat tak berguna.

Kalian pernah dengar orang nasihat kalian supaya hormat orang tua?
Nasihat aku, tak payah la kalian hormat diorang ni. OK?

Kalian mesti selalu dengar orang nasihat supaya kalian belajar rajin-rajin kan?
Nasihat aku, pun tak payah belajar rajin-rajin ni!

Kalian pernah dengar orang nasihat kalian biar jadi orang berguna tak?
Nasihat aku, kalian tak payah jadi orang berguna. Ya! Tak payah!

Kalian dah jemu dengar orang nasihat supaya setia dalam bercinta?
Nasihat aku, jangan nak mengada! Tak payah setia dalam cinta!

Kalian mesti hormat mak ayah kalian kan?
Nasihat aku, Tak payah hormat diorang! Tak payah!

Kalian jangan salah paham. Tak payah maksudnya tak susah!!. Diulang, tak susah! So tak susah bagi kalian hormat orang tua kan? Tak susah jugak bagi kalian untuk belajar rajin-rajin kan? Nak jadi orang berguna pun tak susah kan? Setia dalam cinta lagi lah tak susah kan? Yang paling penting, hormat mak ayah memang sangat tak susah kan?

So apa lagi semua?

 
TAK PAYAH hormat orang tua!
TAK PAYAH belajar rajin-rajin!
TAK PAYAH jadi orang berguna!
TAK PAYAH setia dalam cinta!
TAK PAYAH hormat mak ayah!



Kau jangan degil! Aku kata TAK PAYAH! TAK PAYAHLAH!
 



Nota tak payah : Tak payah = Tak susah! Tak susah! Tak susah! = Senang je lah!


6 comments:

Rara said...

tetbe knfius dgn mksud xpyh dgn xsusah..

i'm shin... i'm inesen said...

shin biasa gak guna perkataan payah dalam percakapan seharian... biasa kalo guna tak payah tu.. lebih pada tak perlu maksudnya hahaha.. biasanya laaaaa.. tp tuan umah bagi maksud yg betul kot.. kan kan

et said...

lame pk bru dpt tangkap..haha..bese org gune payah ler..jarang org gune..x payah..bese x susah..adei~

izandaughtersalleh said...

tak payah ke kelas pagi. muahahaha

diba said...

sengal..entri tak payah ni..hee

Frodo Baggins said...

kekekekkeke


>>_____<<


yer yer TAK PAYAH kawen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...