Wednesday, July 28, 2010

Surat Kepada Tukang Berak


Assalamualaikum dan selamat petang kepada tukang berak yang sangat aku sayangi. Sudah lama benar aku hendak mengutuskan surat ini kepada mu wahai tukang berak. Namun apakan daya, aku tidak dapat menjejaki mu. Kalaulah aku dapat menjejaki mu wahai tukang berak, akan ku sumbat &8$%^%# mu dengan mop lantai. Bukan satu mop, tapi lapan! *kalau bolehlah*

Sebelum apa-apa. Izinkan aku mengucapkan ribuan makian terima kasih kepada mu kerana sudi berak di tandas blok aku ini. Sungguh indah permai tahi mu yang tidak di flush itu. Wangi. Harum. Cantik. Dan berseri. Menyejukkan mata memandang. Oh indahnya.

Setiap kali terlihat akan tahi mu itu, aku termaki-maki dalam hati.. Siapa empunya tahi ini? Tidak ada rasa bersalahkah meninggalkan tahi begitu bersahaja? Sungguh bertuah tahi itu kerana mempunyai tuan seperti kamu. Mungkin kamu terlalu sayangkan tahi itu sampai tidak sanggup untuk mem-flush-kannya ke dalam lubang jamban. Mungkin penyeri bagi kamu kan tukang berak?

Untuk pengetahuan tukang berak lagi, dek kerana tahi-tahi itulah, kami warga blok ini seringkali memaki hamun kamu. Walaupun tak kedengaran di telinga, namun itulah hakikatnya. Kami memaki mu dalam hati. Baik kan kami?

Cuba tukang berak fikir, jika setiap hari 50 orang masuk tandas dan ternampak tahi tukang berak, kemudian memaki dengan pelbagai nada, pelbagai gaya, pelbagai bahasa dan sebagainya. Maka dengan itu, hiduplah tukang berak berhari-hari dihujani makian dari kami. Mesti hari tukang berak menjadi semakin bermakna bukan? Tahniah tukang berak.

Melihat akan tahi tersebut, aku juga terfikir-fikir. Bagaimana agaknya keadaan lubang jamban di rumah tukang berak? Adakah seindah 'hasil seni' tinggalan tukang berak di tandas blok ini? Ataupun lebih indah dari biasa? Hmmm..

Aku juga terfikir-fikir. Adakah tukang berak berasa bangga dengan pencapaian tukang berak ini? Mungkinkah setiap kali tukang berak masuk tandas tersebut, tukang berak akan berkata-kata dalam hati "Wah! Sungguh indah tahi ku sehingga tiada siapa sanggup membersihkan nya!". Kalau ya begitu, tukang berak adalah orang paling hebat di blok ini. Tampilkanlah dirimu. Akan kami nobatkan kamu sebagai pemegang anugerah tukang berak paling babi.

Cukuplah dahulu buat kali ini dari aku untuk tukang berak. Semoga suatu hari nanti kita akan bersua dan aku akan sua-kan muka tukang berak ke lubang jamban dimana tempat kejadian. Moga dipermudahkan.

Nota berak : Tukang cuci pun tak sanggup nak bersihkan hasil tukang berak. Hebat sungguh tukang berak. Ilmu apa tukang berak pakai?

12 comments:

Ery Farieha said...

ehekk
aduh
sape la tukang berak tu?
monyet?
kucing?
manusia?
erkkk

Privacy_Resident said...

aku rasa badak la. haish. takde kesedaran langsung. berak tanpa belas kasihan!

senandung semalam said...

aku bnci betol org2 cm ni..
sengal...
hahahhaha

hanie bonie said...

kpd tukang berak yg sgt SHIT tu... aku doakan semuga die berak darah lepas ni. hahaha.. padan muka... bertambah2 makian die dpt. dan die mmg patut menang pelbagai award.. dan slh satu award tu, klu boleyla aku nk bg kat die sndiri.... aku nk kasi pelempang emas... pemulas tlinga perak.. dan makian exclusive gangsa dr aku... see!!! bertuah betul tukang berak tu. bongoks!!!!

Privacy_Resident said...

@senandung semalam
kalo ko benci aku lagi benci double triple dan seangkatan dengannya! wargh! bahaha

@hanie bonie
walaweh marah nampak ko ni? pernah ada pengalaman eh? :P

hellioz said...

baru gwa nk mecarut pasal bende neyh
gyahahahah~

Privacy_Resident said...

aku rasa nak sepak je orang camni weh. hahaha

Azuan said...

mesti bangga tukang berak baca entri nie..hihi..yg pasti bukan aku ekeke

Privacy_Resident said...

Azuan, ermmm jangan kata kau berak macam dia gak. ehehe

hanie bonie said...

yes!!! ade...ms matrik...cm ngok kan....kalau ley aku nak kasi pijak2 buntot die kasi leper. hahahha

Privacy_Resident said...

ntah2 buntot dia memang da leper kot. sebab tu dia berak camtu. miaahahaha

Anonymous said...

Amiable dispatch and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thank you as your information.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...