Monday, November 15, 2010

Burung hantu takut mak aku.


Pada suatu malam suatu hari tak ingat bila. Sedang mak aku melepak dengan aku depan rumah menghirup udara segar, datang jiran aku bernama Mat seraya berkata "Kak Ati (nama mak aku), ada burung hantu kat atas tiang kat simpang sana. Besar kot!"


Mak aku cuma membalas "Jangan tipu la Mat, mana ada burung hantu kat kampung kita ni. Tak pernah nampaklah aku haih!"



"Ada Kak Ati, tak percaya mari naik moto saya bawak Kak Ati tengok.."



Sesampai je kat tiang lampu yang Mat maksudkan tadi, memang ada burung hantu kat atas tiang tu. Burung hantu tu pusingkan kepala dia 360 darjah. Memang burung hantu boleh buat ini ya.



Bila burung tu pusing kepala dia camtu, mak aku jerit "Mat!!! Dia pusing kepala dia!!!!!!!!!!!"



Sambil jerit ketakutan. 



Burung hantu terkejut biawak terus terbang lari. Sekian.

Burung tu pusing kepala macam ni.



Nota burung hantu: Apsal seronok bercerita macam ni eh? Rasa macam pertandingan bercerita masa darjah 4 dulu pulak..-__-"

Nota mak : Sebenarnya rindu kat mak, sebab tu entri asyik pasal mak je...;(

3 comments:

saya afi. said...

ala comelnye rindu mak. :D

diba said...

alolo..ni msti manja kn..he blik la kg rye aji ni;)

Cik Shazie said...

mak ko tkot burung hantu,burung hantu tu pon tkot mak ko..kiranya mereka saling menakutkan dan ditakutkan..hehe =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...